Tweede dag Santiago

14 november 2015 - Santiago de Cuba, Cuba

Tweede dag Santiago de Cuba

Na een hele korte nacht, een hectisch ontbijt ( niet voldoende bestek, kopjes en borden ) gaan we op pad om wat van de stad en de omgeving te zien. We starten met een bezoek aan de begraafplaats de Santa Ilfigenia waar onder andere een lid van het wereldberoemde Buenavista Social Club begraven ligt.

Santiago staat bekend als muziekstad, de meest Afrikaanse en de meest hartstochtelijke stad van Cuba. Toch associeer ik een muziekstad meer met Trinidad of Havanna. In beide steden was er naar mijn idee veel meer muziek dan in Santiago. Het is wel een stad die door de hitte een heel heel erg langzaam ritme heeft.

In Cuba bestaan er veel verschillende religies naast elkaar. In dit gedeelte van Cuba waar de rituelen van de Afrikaanse slaven hebben overleefd gelooft men in de " Santeria", ook wel Regla de Ocha genoemd. Deze rituelen worden bijna altijd in de huiselijke omgeving uitgevoerd. De Santeriapriesters voorspellen de toekomst aan onder andere aan de hand van schelpen.

Na een dagje cultuur schuiven breekt onze laatste avond aan in Santiago. We eten heerlijk kreeft bij een paladar en die we verder zoals gewoonlijk weer doorbrengen in een bar met een Salsaband. Cuba is na bijna drie weken nog steeds heel erg leuk.

1. Jolanda:
    14 november 2015
    Fijn dat je zo geniet, heeeel belangrijk.
  2. Pieter:
    15 november 2015
    Hee Lianne

Eindelijk tijd om wat meer van je verhalen te lezen.
    Gaat weer prima daar zie ik wel.
    Geniet er maar van want het is zo weer voorbij !!!

groetjes Pieter
  3. Heleen:
    18 november 2015
    Heb jij je toekomst laten voorspellen?